2013 - het jaar van de patrijs
Driessensstraat 29
6015 AD Neeritter

Actueel nieuws

DE VERENIGING GROEIT WEER!
De afgelopen tijd is een aantal van onze leden verhuisd of helaas overleden. Maar gelukkig zijn er ook weer een aantal nieuwe mensen bijgekomen.
Op dit moment zijn er 90 leden en ons streven is om vóór het einde van 2023 het 100ste lid te mogen verwelkomen met een leuke verrassing.
Leden en ook niet leden kunnen mee helpen om dit doel te verwezenlijken. Er zijn folders beschikbaar om nieuwe leden te werven. Deze kunnen worden opgehaald in de basisschool van Neeritter op elke woensdagmiddag tussen 14 en 16 uur.

HEEMTAFEL (VERVOLG)
Met het aanbod om activiteiten te ontplooien in de voormalige basisschool van Neeritter was het onze eerste prioriteit elkaar weer te kunnen ontmoeten.
In juli was de aftrap en de vele fijne gesprekken hebben ons veel plezier gedaan.
Vanaf 6 september is de Heemtafel weer elke woensdagmiddag tussen 14 en 16 uur beschikbaar voor leden en niet-leden.
Breng een verhaal mee, een oude foto; help ons met klusjes of kom gewoon langs voor een praatje met een kop koffie. De deur staat open!

Juli 2023

ALGEMENE LEDENVERGADERING
Voor maandag 2 oktober hebben wij een algemene ledenvergadering gepland. Hierin willen we de leden onder andere bijpraten over kansen en ontwikkelingen die verband houden met de toekomst van onze vereniging.

DE HEEMTAFEL
Al vele jaren geeft de gemeente Leudal aan het pand, waarin onder andere de huidige Heemkamer aan de Driessensstraat is gevestigd, te willen verkopen.
Tot op heden is daar nog geen duidelijkheid over. Deze ruimte is voor de Heemkundevereniging te klein geworden.
Wij hebben behoefte aan ruimte voor verschillende activiteiten: archief, digitale werkplek, vergadermogelijkheid en het ontvangen van mensen.
De huidige ruimte voldoet totaal niet meer aan de eisen van deze tijd.

Er doet zich nu een kans voor om tijdelijk activiteiten te organiseren in de voormalige basisschool te Neeritter.
Hierdoor komen er mogelijkheden om meer bekendheid aan de Heemkundevereniging te geven en om contacten te leggen die de ontwikkeling van de vereniging ten goede komen. Dit biedt kansen op vernieuwing.

Op de woensdagmiddagen 19 en 26 juli is er van 14 tot 16 uur gelegenheid om elkaar daar te ontmoeten.
Er is een klaslokaal ingericht en we nodigen iedereen van harte uit om een kijkje te komen nemen en elkaar te ontmoeten.
Kom gezellig een kopje koffie drinken, help ons om oude foto's te duiden of om tijdschriften uit het archief te ordenen.
Iedereen is welkom, leden en niet-leden.

In augustus is er vakantie. Op de eerste woensdag na de schoolvakanties, 6 september, zijn we dan weer paraat.

DIGITALE COMMUNICATIE
Onderwerp van vernieuwing zijn ook onze digitale hulpmiddelen. Deze zijn echt niet meer van deze tijd.
Om het archief te kunnen raadplegen door leden of bezoekers is er om te beginnen dringend een goede laptop nodig.
Wij zijn in onze kasten gedoken en willen nu een aantal oude Oetbinjels verkopen speciaal ten bate hiervan. Het gaat over de publicaties tussen 1983 en 1993.

De leden ontvangen onze ledenbrief nu voor het eerst digitaal.
Is het ontvangen van post via de mail voor iemand niet mogelijk, dan blijven we de brieven uiteraard graag nog op papier bezorgen.

BEZUINIGINGEN
De vereniging heeft vele vaste lasten die we in de denktank hebben besproken.
Eén van de hoge lasten is het abonnement voor de vaste telefoonlijn van KPN dat nu nauwelijks wordt gebruikt.
Wij onderzoeken hoe hierop bezuinigd kan worden.