HEEMKUNDEVERENIGING HUNSEL
6015 AD Neeritter

Jaaroverzicht activiteiten 2014

Boek "Ontsnappingsroutes"
Eind 2013 is het eerste boek van een drieluik over de Lancaster ME858 uitgebracht. Dit droeg de naam "Ontsnappingsroutes".
Aan de hand van de wel en niet gepubliceerde onderzoeksgegevens hiervoor hebben een aantal activiteiten het licht gezien waaraan de HVH heeft meegewerkt.
Zoals:
  • Project "een lange bange nacht" voor de hoogste groepen van het basisonderwijs en de brugklassen van het voortgezet onderwijs.
  • Een lezing over het thema "Ontsnappingsroutes" met aansluitend een belevingstocht in het donker door het gebied waar piloten, joden, krijgsgevangenen, e.a. over de grens werden gebracht naar de vrijheid.
Overig
Leden en niet-leden zijn bijgestaan bij hun historisch/genealogisch onderzoek. Dit vond vaak plaats op donderdagavond als de heemkamer van de HVH is opengesteld voor publiek.

Tot slot
Na het verschijnen van het eerste boek van het drieluik is er ook dit jaar veel tijd gevloeid in onderzoek ten behoeve het tweede boek "Crash Lancaster ME858".